تبلیغات
مرجع اطلاعات بازیهای رایانه ای - نقد و بررسی بازی Fallout 3 (قسمت اول)
مرجع اطلاعات بازیهای رایانه ای
كدهای تقلب | ترینر | ترفند | نقد و بررسی | تصاویر | اخبار
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


وبلاگ مرجع اطلاعات بازیهای رایانه ای جهت كمك و آسودگی شما بازیكنندگان عزیز ایجاد شده است. شما می توانید كدهای تقلب، ترینر و هر اطلاعات دیگری در مورد بازی مورد نظر خود را درخواست كنید.

مدیر وبلاگ : محسن ک
نویسندگان

Fallout 3

مقدمه

از جمله پروژه هایی که شرکت Bethesda به طور مخفیانه و همزمان با دیگر پروژه ها و RPG بزرگی به نام OBLIVION انجام می داد ، بازی Fallout 3 بود . شرکت Bethesda در سال 2004 ، موقعی که هنوز مشغول کار بر روی شاهکاری قدرتمند به نام OBLIVION بود ، تصمیم به ادامه سری شاهکار Fallout که دوران ویرانیهای جنگ هسته ای در سال 2277 ( 36 سال بعد از Fallout 2 ) را نشان می دهد ، گرفت . تا هنگام انتشار Oblivion اخبار زیاد و تریلری از بازی نبود ، تا اینکه حدود یک سال بعد از انتشار Oblivion ، هنگامی که خاطر گیمرها از این بازی کمرنگ تر شده بود ، شاهد تریلر ها و عکسهایی از بازی Fallout 3 شدیم . تریلر ها و عکسها که نشان می دادند بازی دارای قدرت گرافیکی و فیزیکی فوق العاده است ، نظر بسیاری از گیمرهای جهان را به سوی خود جلب کردند . این بازی با نوع آوری هایی که در زمینه ی گیم پلی و فیزیک از خود بروز داد ، توانست در بسیاری از سایت ها لقب بهترین RPG 2008 به ویژه در PC را ازان خود کند . نکته ای دیگر که از روی تریلر ها کاملا مشخص بود ، گرافیک و همچنین هوش مصنوعی بازی بود که بسیار شبیه بازی Oblivion بود ؛ منتها کمی برازنده تر و پیشرفته تر . و متاسفانه همین زمینه ای شد برای راضی نبودن بعضی از گیمر های پر انتظار از بازی ؛ زیرا شرکت Bethesda موتور گرافیکی را که برای Oblivion , Morrowind به کار برده بود ، موتور گرافیکی Gamebryo ، برای Fallout 3 نیز استفاده کرده بود . با این وجود ، با وجود تمام نوع آوری ها ، این عوامل چیزی از وجود بازی کم نکرد .

گرافیک

Engine بازی ، قبلا برای دو بازی Oblivion و Morrowind هم به کار رفته بود . پس مشخصا باید انتظار داشت گرافیکی نظیر آن ها داشته باشد . گرافیک بازی محیطی ویران و دارای خرابه ها را نشان می دهد که بر اثر جنگ هسته ای پدید آمده است . بیشتر محیط های خراب دارای جزئیات و Texture های بالایی اند و در طراحی شکل Material ها چیزی کم نگذاشته اند . نور پردازی Lighting بازی به طور تقریبا عالی است ، ولی در نور پردازی Bump Mapping بازی خیلی کم و کسری دیده می شود . شما در زمین های ویران شده بیشتر افکتهای قابل مشاهده را از قبل رندر شده می بینید که این چندان جالب نیست . بسیاری از اجسام به غیر از شخصیتها و دشمنان درون بازی سایه آنچنانی ندارند . نورپردازی نور خورشید در قسمتهای مختلف روز به خوبی مشاهده می شود . انعکاس نور خورشید و چراغها بر روی سطحی براق درون بازی ، مثل لباس شما ، ( اگر فلز براق باشد ) ، به طرزی زیبا و واضح کار شده است . شما تفاوت نورپردازی را در شب و روز کاملا حس می کنید . هنگام تاریکی هوا ، نور چراغ ها به صورتی زیبا از داخل پنجره ها و شیشه ها به بیرون پخش می شود و محیط تاریک شب را روشن می کند . آسمان در شب نیز دیدنی ست ، دارای ستاره هایی که چشمک می زنند و از خود صدای لطیفی بروز می دهند . شما صداهای جالبی از موجودات شبزی را در شب می شنوید ، همان صداهایی که در زندگی روزمره نیز در شب هنگام می شنوید . نورپردازی کلیه ی اجسام قابل حرکت به طوری طبیعی و با توجه به زاویه ی تابش نور به آن جسم کار شده است . نوری که از لیزر تفنگ لیزری خارج می شود و بدن شخص مقابل را جزغاله می کند ، بسیار دیدنی و چشمگیر است . امواج رادیو اکتیو حاصل از بمب هسته ای ، در خیلی مکان ها در هوا به صورت ذره هایی معلق قابل مشاهده است ، و با کمی دقت می توانید هواستان را جمع کنید تا وارد آنجا نشوید . گرافیک محیط های تخریب شده بر اثر جنگ هسته ای ( ماشین آلات ، درختان و... ) ، نیز بسیار زیبا و همراه با جزئیات است .

فیزیک

فیزیک بازی به طور کلی خوب ، و بسیار شبیه بازی Oblivion است . مشکلی که در این بازی نیز مانند Oblivion وجود دارد ، به هنگام پرش و دویدن است . در دویدن شما احساس می کنید 2 گرم وزن دارید و احساس سبکی شدید می کنید . علاوه بر آن پا ها به درست بالا و پایین نمی شوند و چه در پله ، چه در تپه و چه بر سطح صاف عکس العمل ها یکسان است . هنگام شلیک تفنگها ، آثار آنها به خوبی موضع شلیک شده را ویران می کند . شما در شلیک تفنگ معمولی شاهد خرد شدن هستید ، ولی در تفنگ لیزری شاهد بخار بلند شدن ، و در چکش ها و پتک ها و چماق ها شاهد آسیب های جزئی تر. برخورد بدن شما با اجسام درون بازی عکس العمل های جالبی از خود نشان نمی دهد .

صداگذاری

صدا گذاری بازی ، در مجموع بسیار خوب است . نه تعریفی دارد ، نه اشکالی برای گرفتن . صدای پای راه رفتن ، صدای برخورد یک جسم با یک جسم دیگر و ... . در شب صداهای گوناگونی را مربوط به شب می شنوید که این محیط را برای شما لذت بخش تر میکند . صدای اسلحه ها خوب کار شده ، صدای تفنگ و Rifle لیزری صدای متناسب و بروز می دهد و صدای سوختن ناشی از لیزر برخورد کرده به جسم مقابل نیز به گوش می رسد . سلاح های دیگر در بازی نیز چیزی کم ندارد . صداگذاری هر سلاح متناسب با آن صورت گرفته است . صداگذاری شخصیت ها نسبت به Oblivion بسیار بهتر شده ، صداهای متنوع تر و بیشتری برای مردم و شخصیت ها انتخاب شده ، مخصوصا پدر شخصیت اصلی که صدای یک بازیگر معروف خارجی را دارد . در این مورد بازی واقعا از بازیهای دیگر برتری هم دارد . صدای هیولا ها ، جانوران ، هرکدام صداهای مختلفی از خود بروز می دهند . به طوری که قبل از اینکه مورد حمله ی یک زامبی قرار بگیرید ، از صدای او تشخیص می دهید چه کسی است و چه حد تا شما فاصله دارد . بقیه ی هیولا ها از جمله موش صحرایی ، عقرب ، سگ ، گرگ و ... همینگونه اند . صدای بازی در محیط های مختلف ، و در شب و روز متفاوت است . اگر دشمن به شما خیلی نزدیک شود ، یا به شما آسیب زیادی وارد کند ، صدای نفس نفس بلند شخصیت شما شنیده می شود . صدای بمب ها و مین های انفجاری و پلاسمایی نیز بسیار زیبا و متناسب است . در این بازی بر خلاف بسیاری از بازی ها ، مشکل افت فریم صدا وجود ندارد و البته کاملا هم طبیعی است . یعنی صدای شخصیت ها ، گلوله ها ، تفنگها ، ضربه ها و ... درست به موقع و پس از انجام آن شنیده می شود . موسیقی بازی در Main Menu و هنگام Level Up و گاهی در دموهای بازی شنیده می شود . همچنین در طول بازی شما در Pipboy ــتان رادیو دارید و می توانید در هنگام راه رفتن ، غذا خوردن ، و ... به رادیو و موسیقی هایش گوش دهید و سرگرم شوید .





نوع مطلب : نقد و بررسی، 
برچسب ها : نقد و بررسی بازی Fallout 3، Fallout 3،
لینک های مرتبط :
محسن ک
یکشنبه 20 تیر 1389
یکشنبه 15 مرداد 1396 05:57 بعد از ظهر
Oh my goodness! Amazing article dude! Many thanks, However I am
experiencing issues with your RSS. I don't understand why I cannot subscribe to it.
Is there anybody having identical RSS problems? Anyone who knows
the answer will you kindly respond? Thanx!!
یکشنبه 13 فروردین 1396 10:07 قبل از ظهر
Peculiar article, totally what I wanted to find.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی